افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه گل و گیاه در مشهد | شهردار مشهد: این نمایشگاه در سطح کشور یک برند محسوب می‌شود مراسم بزرگداشت روز فردوسی فردا در مشهد برگزار می‌شود(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به رئیس جمهور: با بودجه ۵۶ همتی نمی‌شود این شهر را مدیریت کرد فضاآرایی‌های شهری مشهد در دهه کرامت ۱۴۰۳ بسیار پررنگ خواهد بود سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد به‌مناسبت روز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گلایه شهروندان محله مهرآباد مشهد از مجهزنبودن زمین‌های ورزشی راه‌اندازی پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی در مشهد ۶۰ هکتار از زمین‌های بلاتکلیف حاشیه شهر مشهد تعیین تکلیف شد هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط سالم قرار دارد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۹۶۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید کلانتری، هاشمیه و ملک‌آباد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | خودمانی با یک راننده‌اتوبوس خانم برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی «هشت بهشت» در پارک ملت مشهد مقدس + فیلم ارتقاء حوزه مقاومت بسیج شهرداری مشهد مقدس به سازمان بسیج افشای خودکشی ۱۰ نظامی اسرائیلی در ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی تملک ۲۷۰ پلاک از سوی سازمان زمین و مسکن در سال ۱۴۰۲ | اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال به حاشیه شهر مشهد
سرخط خبرها

۱۷ دفتر پیشخوان در مشهد در پی رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شدند

  • کد خبر: ۵۷۴۹۴
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
۱۷ دفتر پیشخوان در مشهد در پی رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شدند
با وجود الزام‌های بهداشتی بسیار، تعدادی از دفاتر پیش خوان همچنان برای خود الزامی مبنی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی قائل نیستند و پذیرای حجم زیادی از مراجعان هستند.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ دفاتر پیش خوان دولت یکی از پرمراجعه‌ترین مراکز خدماتی در شهر هستند که حجم زیاد مراجعه کننده و کمبود برخی امکانات زیرساختی، رعایت شیوه‌نامه‌ها بدر این مراکز را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. درهمین راستا در روز‌های اخیر شهروندان زیادی در پیام‌ها و تماس‌های متعددی از ازدحام جمعیت در برخی دفاتر پیش خوان گله داشته اند. به همین دلیل سری به تعدادی از دفاتر پیش خوان دولت در شهر زدیم تا وضعیت رعایت شیوه نامه‌های کرونایی و الزاماتی از قبیل تهویه مناسب، نوبت دهی و فاصله گذاری اجتماعی در این مراکز را بررسی کنیم.


دسته بندی دفاتر خیابان شهید مطهری

در بازدید از چنددفتر پیش خوان دولت در خیابان شهید مطهری، متوجه دسته بندی این دفاتر در ارائه خدمات به مراجعان می‌شویم. برهمین مبنا دفاتری که خدمات کمتری ارائه می‌دهند به نسبت خلوت‌تر از دیگر مراکزند؛ با این حال تراکم جمعیتی در همین دفاتر کوچک نیز مشهود است. نکته حائز اهمیت این دفاتر ارجاع مراجعان تعویض کارت ملی و احراز هویت سامانه سجام و خدماتی از این قبیل به یک مرکز مشخص است. مراکزی که تعدد مراجعات وضعیت آن‌ها را به نوعی حاد کرده است.


حضور انبوه ارباب رجوع در یک دفتر

در ادامه به خیایان هدایت می‌رویم تا وضعیت یکی از پرمراجعه‌ترین دفاتر پیش خوان شهر و مرکز ارائه بیشتر خدمات الکترونیک دولت را بررسی کنیم. حضور بیش از ۷۰ مراجعه کننده برای دریافت خدمات الکترونیک در این دفتر به نسبت کوچک و اضافه شدن لحظه به لحظه مراجعان با نزدیک شدن به پایان ساعت کاری وضعیت نامناسبی را برای مراجعان و کارکنان این دفتر ایجاد کرده است؛ بااین حال نکته حائز اهمیت تهویه هوای نامناسب این مرکز است که به جز در ورودی که فاصله زیادی با میز ارائه خدمات به مراجعان دارد، پنجره یا محلی برای ردو بدل شدن هوای تازه وجود ندارد.

یکی از مراجعان این دفتر با گله از وضعیت موجود در این دفتر به خبرنگار ما می‌گوید: با وجود تذکرات متعدد رسانه ها، برخی افراد بدون ماسک در دفتر پیش خوان نشسته اند.
این مردمیانسال ادامه می‌دهد: شماره گرفته ام، اما معطلی در اینجا خیلی زیاد است. الان هم که جمعیت زیاد شده است، از ماندن بیمناک هستم؛ برای همین چندبار بیرون رفته و برگشته ام تا نوبتم شود.


خدمات بدون ماسک ممنوع

در ادامه بررسی‌ها به دفتر پیش خوانی در خیابان هاشمی نژاد می‌رویم که پیام‌های متعددی درباره ازدحام جمعیت در آن و رعایت نکردن شیوه نامه‌ها دریافت کرده ایم. در بدو ورود، در کنار ازدحام جمعیت و نبود سیستم نوبت دهی، استفاده نکردن از ماسک توسط تعداد زیادی از مراجعان نیز به وضوح نمایان است؛ با این حال برخی متصدیان از ارائه خدمات به افرادی که ماسک ندارند خودداری می‌کنند و همین مسئله در ابتدا با اعتراض و سپس تمکین ارباب رجوع بدون ماسک مواجه می‌شود.


ابلاغ شیوه‌نامه‌هابه دفاتر پیش خوان

مشاهدات خود را با مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در میان می‌گذاریم. علی اصغر حسنی با اشاره به اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌ها در دفاتر پیش خوان دولت می‌گوید: شیوه‌نامه‌ها به دفاتر پیش خوان ابلاغ شده است، اما متأسفانه برخی بنا ندارند از آن تبعیت کنند. طبق این شیوه‌نامه، ایجاد مانعی برای حفاظت از کارکنان، تهویه مناسب هوا، تأکید بر ارائه خدمات به افرادی که ماسک دارند، رعایت فاصله اجتماعی بین افراد و نوبت دهی الکترونیکی از موارد اصلی این شیوه نامه است.

وی تأکید می‌کند: برخی از تصمیمات مانند دریافت سهام عدالت یا احراز هویت‌ها در مدت محدود باعث ایجاد ازدحام می‌شود.
حسنی با اشاره به وجود ۲۵۰ دفتر پیش خوان در مشهد بیان می‌کند: سیستمی ایجاد شده است تا افراد قبل از حضور در دفاتر پیش خوان فرم‌های پیش نیاز را پرکنند تا پس از مراجعه به دفاتر پیش خوان مدارک لازم را آماده داشته باشند و زمان زیادی در دفاتر معطل نشوند و از این طریق مواجهه آن‌ها با ویروس کم شود.


پلمب ۱۷ دفتر پیش خوان

وی می‌افزاید: دفاتر پیش خوان باید این سامانه را اطلاع رسانی کنند که متأسفانه در این زمینه خوب عمل نشده است.
مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه می‌دهد: نظارت برعملکرد دفاتر پیش خوان در وهله اول با انجمن صنفی این دفاتر در مشهد است و در مرحله دوم بازدید مشترک انجام می‌دهیم. در همین راستا ۱۷ مورد از دفاتر پیش خوان دولت به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌ها در ایام شیوع کرونا پلمب شده اند.


جان باختن ۷۰ بیمار دیگر

طبق اعلام وزارت بهداشت، ۷۰ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته اند و ۶۲۶۸ نفر دیگر نیز به کرونا مبتلا شده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->